چگونه میز خود را برای حداکثر کارایی سازماندهی کنید

میز اداری شما اغلب بازتابی از شخصیت و عادات شماست. برخی از فضاهای کاری منظم هستند. در مقابل اتاق‌هایی وجود دارند که آنقدر درهم و برهم هستند که شما تعجب می کنید که چگونه می توان کاری در آنجا انجام داد. میز مرتب و سازماندهی شده یکی از عوامل مهم افزایش کارایی است. در این مقاله چند راه برای سازماندهی میز کار را مطرح می‌کنیم.

چگونه میز خود را برای حداکثر کارایی سازماندهی کنید

  1. 1. وسایل خود را تریاژ کنید

اگر بخواهیم یک روش برای سازماندهی میزکاری یاد بدهیم، این روش این است که اول هفته تمام وسایل میز کاری خود را روی زمین بگذارید، و هر وسیله ای که نیاز داشتید را از روی زمین بردارید. در پایان هفته برای هر وسیله ای که از آن استفاده نکردید، یک کشو در نظر بگیرید.

  1. 2. با گردش کار خود پیش بروید

بسیاری از افراد تمایل به چپ و راست دارند. این به معنای مواردی مانند تلفن، رایانه و سایر دستگاه‌ها – در سمت چپ، یک فضای کاری در وسط، و موارد مانند منگنه‌ها و مدارک تکمیل‌شده در سمت راست می‌گذارند. بهترین راه برای سازماندهی میز به نحوه کار شما بستگی دارد. با ترتیبات مختلف آزمایش کنید تا زمانی که یکی را پیدا کنید که برای شما طبیعی و ساده باشد.

چگونه میز خود را برای حداکثر کارایی سازماندهی کنید

  1. 3. فضا را ذخیره کنید

هنگامی که نیاز به امضا یا پخش اسناد دارید اما فضای خالی ندارید، سطح استرس شما می تواند افزایش یابد. بخشی از میز خود را به عنوان یک منطقه ممنوعه قرار دهید و عادت کنید که به خودتان اجازه ندهید وسایلتان را در آنجا بگذارید.

  1. 6. دیجیتال شوید

کاغذ هنوز هم بزرگترین مقصر فضای کاری به هم ریخته است. اگر قبلاً این کار را انجام نداده‌اید، تقویم، فهرست کارها و صفحه یادداشت خود را به رایانه خود منتقل کنید – و آنها را با تلفن هوشمند خود برای دسترسی و کاربرد بیشتر همگام‌سازی کنید. زیبایی ابزارهای بهره وری دیجیتال این است که با گزینه های اعلان ارائه می شوند، بنابراین می توانید هشدارهایی را برای جلسات، قرار ملاقات ها و وظایف تنظیم کنید.

 

  1. 7. زیر میز خود را چک کنید

اهمیت فضای پا را دست کم نگیرید. همه آن کابل‌های زیر میز شما نه تنها به آشفتگی کمک نمی‌کنند بلکه یک خطر ایمنی نیز هستند. برای جلوگیری از گره خوردن و ایجاد فضای تکان دادن بیشتر به پاهای خود از روکش های مخصوص استفاده کنید. اگر از کف برای ذخیره انبوه فایل‌ها استفاده می‌کنید، آن‌ها را به کابینت بایگانی منتقل کنید یا بهتر است آن‌ها را دیجیتالی کنید .

چگونه میز خود را برای حداکثر کارایی سازماندهی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.