نکات بهینه سازی موتورهای جستجو که می تواند برای شما مفید باشد!

سئو ممکن است بسیار پیچیده و درگیر به نظر برسد، اما اگر بدانید چه کاری انجام می دهید، می تواند یک تجربه بسیار سودآور باشد و شما را به در رسیدن به صفحه اول گوگل کمک کند. اگر نمی دانید چه کاری انجام می دهید، می توانید پول یا مشتریان زیادی را از دست بدهید. نگران نباشید، نکات ذکر شده در زیر می تواند به شما در جلوگیری از این امر کمک کند.

هنگام تنظیم یک صفحه برای سئو، از وسوسه تنظیم متن یا پیوندها به طور خاص برای دستکاری موتورهای جستجو اجتناب کنید. به عنوان مثال، متنی که همرنگ پس‌زمینه صفحه است، متنی که به‌طور نامرئی کوچک است یا پیوندهایی که تنها چند پیکسل عرض دارند، آلارم‌هایی را در موتور جستجو به صدا در می‌آورند. این روش های “کلاه سیاه” می توانند سایت شما را به طور کامل از لیست ممنوع کنند.

از کلمات کلیدی با کیفیت بالا برای بهبود بازدیدهای وب سایت خود استفاده کنید. قرار دادن کلمات کلیدی در مکان هایی مانند برچسب عنوان و هدر صفحه به وب سایت شما اجازه می دهد تا در جستجوهای بیشتری نمایش داده شود. با این حال مراقب باشید زیاده روی نکنید. موتورهای جستجو به دنبال کلمات کلیدی بیش از حد یا بی معنی هستند و وب سایت را به عنوان هرزنامه علامت گذاری می کنند.

در بهینه سازی موتورهای جستجو، هر استفاده از یک کلمه کلیدی به نفع یک وب سایت خواهد بود. وب مسترهای باهوش از این موضوع آگاه هستند و کلمات کلیدی را در همه جا، حتی در نام فایل ها و URL ها، شامل می شوند. موتورهای جستجو با استفاده از کلمات کلیدی به یک اندازه برخورد نمی کنند، اما همه آنها تأثیر مثبتی دارند. URL ها و نام فایل ها با کلمات کلیدی سهم کمی در بهینه سازی نتایج موتور جستجو دارند.

هنگامی که یک وبلاگ مرتبط با وب سایت خود راه اندازی می کنید، در صورت امکان آن را تحت همان نام دامنه سایت اصلی خود قرار دهید. اگر وبلاگ شما توجه را به خود جلب کند، وبلاگ نویسان دیگر یا نویسندگان آنلاین ممکن است به آن لینک دهند. سپس، اگر وبلاگ شما دامنه ای را با وب سایت شما به اشتراک می گذارد، پیوند به وبلاگ موقعیت سایت اصلی را در فهرست های موتور جستجو بهبود می بخشد.

آن را با یک URL ساده نگه دارید. لازم نیست برای یک وب سایت شش URL داشته باشید. حتی اگر اطلاعات کاملاً متفاوت است، سعی کنید همه آنها را در یک عنوان نگه دارید. موتورهای جستجو از URL های مختلف برای رتبه بندی های مختلف استفاده می کنند و شما را پایین تر یا بالاتر از آنچه باید باشید قرار می دهند. مشتریان همچنین ممکن است گیج شوند که چرا دائماً سایت شما را ترک می کنند در حالی که واقعاً نیستند.

یک وبلاگ مدیر عامل ایجاد کنید و از بسیاری دیگر از پلتفرم های رسانه های اجتماعی که امروزه در سراسر وب هستند استفاده کنید. این روزها ارائه لینک خود در آنجا بسیار ساده است. اگر پیوند شما با آن حساب مرتبط باشد، می‌تواند باعث شود که تا حد امکان برای افراد زیادی توصیه، توییت شده و ارسال شود.

صفحات پر از لینک ایجاد نکنید. پیوندهایی که در کپی خود قرار می دهید باید به طور طبیعی جریان داشته باشند. به خاطر داشته باشید که لینک ها در بهینه سازی موتورهای جستجو به شما کمک نمی کنند و تعداد بیش از حد آن می تواند افرادی را که به سایت شما نگاه می کنند تحت فشار قرار دهد. اگر همه اطلاعات شما مرتبط باشد، به نظر می رسد که می دانید چه کاری انجام می دهید.

برای بهینه سازی موتورهای جستجو، باید کلمات کلیدی را به وب سایت خود اضافه کنید. مهم است که کلمات کلیدی هم خاص و گسترده باشند و هم از کلمات مترادف برای گسترش لیست کلمات کلیدی خود استفاده کنید. هرچه تعداد کلمات کلیدی سایت شما بیشتر باشد، احتمال نمایش آن در جستجوهای آنلاین بیشتر است.

از استفاده از متا تگ هایی که به سایت شما اشاره می کنند که واقعاً مرتبط نیستند خودداری کنید. این برای کسب و کار بسیار بد است و باعث می شود کاربران با دید بدی به شما نگاه کنند. نکته منفی دیگر این واقعیت است که انجام این کار ممکن است شما را با گوگل دچار مشکل کند.

برای اطمینان از اینکه کل وب سایت شما توسط گوگل ایندکس شده است، نقشه سایت خود را به Google Webmaster Tools ارسال کنید. یک نقشه سایت خوب باید به هر صفحه از سایت شما پیوند داشته باشد و فهرست کردن نقشه سایت شما در گوگل باعث می شود که هر یک از آن صفحات لیست شده باشند. این ممکن است چند هفته طول بکشد، اما در دراز مدت نتایج بسیار خوبی را به همراه خواهد داشت.

ابزارهای پیشرفته برای تجزیه و تحلیل بهینه سازی موتورهای جستجو می تواند یک سرمایه گذاری محتاطانه باشد. این ابزارها می توانند به شما نشان دهند که چه لینک هایی در وب سایت شما برای رتبه بندی موتور جستجوی شما بی اثر یا حتی مضر هستند. فراتر از پیوندهای شکسته، که یافتن آنها آسان است، پیوندهایی که منجر به حلقه ها می شوند یا تمایل به بازگشت مجدد دارند، می توانند به سئو آسیب وارد کنند و ردیابی آنها سخت باشد. ابزارهای اختصاصی می توانند جستجو را آسان کنند.

با میلیون ها سایت موجود، نمی توانید منتظر بمانید تا موتورهای جستجوی اصلی شما را جستجو کنند. با ثبت سایت خود در همه آنها – گوگل، بینگ، یاهو و سایر مواردی که با آنها برخورد می کنید، رویکردی فعالانه داشته باشید. بعید است که انتظار برای شناسایی، ترافیک سایتی را که امیدوارید از تلاش های خود ایجاد کنید، ارائه دهد.

اگر زبان طبیعی به نظر می رسد، از استفاده بیشتر از کلمات کلیدی خود نترسید. در حالی که موتورهای جستجو سایت شما را جریمه می کنند اگر به نظر برسد که شما کلمات کلیدی را پر می کنید، اگر بتوانید محتوای خود را با صدای بلند بخوانید و طبیعی و طبیعی به نظر برسد، بعید است که این جریمه را کاهش دهید. موتورهای جستجو سعی می کنند هرزنامه ها را حذف کنند، نه سایت هایی که تعداد زیادی کلمه یا عبارت دارند.

اگر در حال بهینه سازی یک وب سایت برای یک شرکت هستید، مالک را متقاعد کنید که وبلاگ نویسی کند! مردم دوست دارند آنچه را که شهبانو بزرگ مسئول برای گفتن می گوید بخوانند و این ایده را دوست دارند که بتوانند از طریق نظرات با او ارتباط برقرار کنند. این باعث می شود حجم زیادی از ترافیک به سایت وارد شود.

سعی کنید از Adwords در ارتباط با هدف گذاری جغرافیایی استفاده کنید. این می تواند به شما کمک کند تا ببینید بازدیدکنندگان از مناطق مختلف در سراسر جهان چگونه بر رتبه بندی شما تأثیر می گذارند. تبدیل رقم جهانی می تواند مشکوک باشد، اما Adwords به شما کمی بینش در مورد عملکرد شما در کشورهای دیگر می دهد.

موتورهای جستجو مواردی را که پررنگ هستند از نظر کلیدواژه مهم می بینند، اما اگر از تگ <b> استفاده کنید اینطور نیست. آن تگ مستهلک شده و با <em> یا <strong> جایگزین شده است، بنابراین مطمئن شوید که از به روزترین کد HTML استفاده می کنید. در جسارت کردن نیز زیاده روی نکنید، زیرا عنکبوت شما را به خاطر آن مجازات خواهد کرد.

بنابراین همانطور که می بینید سئو آنقدرها که به نظر می رسد پیچیده نیست. از نظر تحقیق، کدنویسی داخلی و اصلاح وب سایت شما بسیار درگیر است، اما در نهایت ارزش آن را دارد. با در نظر گرفتن نکات فوق، در مورد سئو باید هوشمندتر باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.