نکات اساسی که در مورد بهینه سازی موتورهای جستجو باید بدانید

موتورهای جستجو لزوماً دستیابی به رتبه بالا را از طریق جستجوی کلمات کلیدی کاربر آسان نمی کنند، اما ارزش تلاش را دارد. هنگام نوشتن مقاله، اگر شما با تفکر (اغلب آن نتیجه معکوس خواهد داشت) بخشی از تمرکز خود را به سئو (بهینه سازی موتور جستجو) تغییر دهید، می توانید ترافیک سایت خود و همچنین رتبه خود را برای جستجوی کلمات کلیدی خاص افزایش دهید. امیدواریم این نکات به شما کمک کند و الهام بخش باشد.

چرا کسب و کار کوچک شما باید از سئو سایت استفاده کند؟ بهینه سازی موتورهای جستجو راهی بهینه برای هدایت ترافیک به هر صفحه از وب سایت شما به جای صفحه اصلی است. به عبارت دیگر، شما می توانید از کلمات کلیدی رایج استفاده کنید تا ترافیک را به قسمت های دیگر وب سایت خود هدایت کنید. افرادی که به طور خاص به دنبال کسب و کار شما نیستند، ممکن است نتیجه را جالب ببینند و مجبور شوند بقیه پیوندهای شما را جستجو کنند.

فضای وبلاگ خود را تمیز کنید و ویجت ها و گرافیک های غیر ضروری را حذف کنید. شما می خواهید که مردم راحت در وبلاگ شما وقت بگذارند تا مطالب بیشتری بخوانند. هرچه بیشتر بخوانند، بیشتر به سمت محصولات وابسته ای که شما تبلیغ می کنید سوق داده می شوند. مطمئن شوید که با استفاده از رنگ‌ها و فونت‌هایی که زیبا به نظر می‌رسند و کنتراست خوبی دارند، وبلاگ خود را آسان کنید.

این به نظر اساسی می رسد، اما یک روش خوب برای دنبال کردن این است که مرتباً رتبه صفحه خود را با استفاده از خدمات نظارت بر ترافیک مستقل نظارت کنید. انجام این کار به شما کمک می کند تا تعیین کنید که آیا بهینه سازی شما بر ترافیک سایت شما تأثیری دارد یا خیر. یک سایت خوب برای استفاده الکسا است که آمار مفید فراوانی را نشان می دهد.

برای افزایش بازدید خود، لینک هایی به وب سایت ها و وبلاگ های دیگر ارائه دهید. اگر یک سیستم پیوند فعال دارید، نتایج جستجوی خود را در موتورهای جستجوی اصلی بهبود خواهید داد. مقالاتی را که دوست دارید و مرتبط با محتوای شما هستند پیدا کنید و به آنها پیوند اضافه کنید. با این حال مطمئن شوید که صفحه خود را از تبدیل شدن به صفحه ای از پیوندها دور نگه دارید وگرنه بینندگان خود را از دست خواهید داد.

قبل از ورود به دنیای بهینه سازی نتایج موتور جستجوی خود، یادگیری زبان انگلیسی می تواند مفید باشد. بسیاری از اصطلاحات مانند HTML و SERP به طور مرتب مطرح می شوند و درک آنها می تواند با افزایش بازدیدهای صفحه خود یک مزیت بزرگ باشد. کتاب‌ها و وب‌سایت‌های زیادی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا زبان انگلیسی را سریع یاد بگیرید.

اندازه فونت خود را 10pt یا بیشتر کنید. در گذشته، مدیران وب‌سایت‌ها از فونت‌های بسیار ریز برای پنهان کردن کلمات کلیدی و کد در سراسر صفحات خود استفاده می‌کردند تا آنها را در نتایج جستجو بالاتر قرار دهند. در نتیجه، موتورهای جستجو اکنون سایت هایی را که از متن بسیار ریز استفاده می کنند نادیده می گیرند.

هنگام ساختن وب سایت وابسته خود، باید مطمئن باشید که بازدیدکنندگان می توانند به راحتی و به سرعت سایت شما را پیدا کنند. یکی از راه های رسیدن به این هدف کمک به موتورهای جستجو برای یافتن و دسته بندی صحیح سایت شما است. این یک تمرین خوب و مفید است که عناصر متا توصیفی را در کد html صفحات خود وارد کنید، زیرا این کار به موتورهای جستجو کمک می کند تا صفحات شما را دسته بندی کنند.

برچسب عنوان شما مهم است، بنابراین به آن فکر کنید. تگ عنوان یکی از اولین چیزهایی است که بازدیدکنندگان متوجه آن می شوند. باید محتوای شما را با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط توصیف کند. با این حال، اطمینان حاصل کنید که اطلاعات خیلی طولانی نیست.

کلمات کلیدی مناسب را برای فهرست کردن وب سایت خود در گوگل بیابید. برای این کار می توانید از ابزار کلمات کلیدی گوگل استفاده کنید. شما باید از کلمه کلیدی استفاده کنید که بیش از هزاران جستجو در ماه داشته باشد و مربوط به وب سایت هایی باشد که به اندازه شما ترافیک دریافت نمی کنند. به این ترتیب وب سایت شما در بالای نتایج جستجو ظاهر می شود.

برای بهینه سازی عملکرد موتور جستجو، یک وب سایت نباید طوری طراحی شود که به جاوا اسکریپت متکی باشد. در حالی که جاوا بسیار رایج است و می تواند عملکردهای زیادی را به یک سایت اضافه کند، به سادگی نمی توان آن را به اندازه HTML خام ایندکس کرد. همچنین برخی از بازدیدکنندگان وجود دارند که هنگام بازدید از یک سایت برای اولین بار جاوا را روشن نمی کنند. یک وب سایت خوب حتی اگر جاوا اسکریپت غیرفعال باشد، همچنان کاربردی باقی می ماند.

صفحه خود را در یاهو و سایر دایرکتوری ها پیوند دهید. پیوند صفحه شما از آن موتورها نشان می دهد که صفحه شما با محتوای موجود در آن بخش از فهرست مرتبط است. این افزایش زیادی نیست، اما کمی به رتبه بندی کلی شما می افزاید.

یکی از استراتژی‌های موثر بهینه‌سازی موتورهای جستجو، استفاده از لینک‌ها در وب‌سایت خود برای افزایش رتبه صفحات فردی است. هنگامی که پیوندهای داخلی به درستی استفاده شوند، می توانند به موتورهای جستجو کمک کنند تا تعیین کنند کدام صفحات سایت شما مهم ترین هستند و کدام کلمات کلیدی برای آن صفحات مرتبط هستند. برای استفاده حداکثری از این تکنیک، از یک صفحه سایت خود به صفحه دیگر لینک دهید، سپس از عبارت کلیدی که می خواهید برای آن رتبه بندی کنید در متن لنگر لینک خود استفاده کنید.

اگر میزبان سایت شما اجازه ارسال هرزنامه ها را می دهد، برای خود یک هاست جدید پیدا کنید. موتورها در نهایت IP هایی را که به ارسال کنندگان هرزنامه اجازه می دهد را خاموش می کنند و شما متوجه می شوید که سایت شما با بقیه آنها بسته شده است. بررسی کنید و ببینید آیا میزبان شما در شرایط و ضوابط خود سیاستی در برابر ارسال هرزنامه دارد یا خیر.

وب مسترهای باتجربه اغلب بیش از یک سایت را اجرا می کنند. برای بهترین عملکرد موتور جستجو در شبکه ای از وب سایت ها، صاحبان باهوش مطمئن می شوند که سایت های مختلف آنها کاملاً به یکدیگر مرتبط هستند. شبکه های وب سایت مزایای قابل توجهی در سئو ارائه می دهند. ارزش یک پیوند خارجی به مالکیت دو سایتی که به آن متصل است بستگی ندارد.

اگر طراحی سایت شما شامل متنی است که به طور مکرر در کل سایت تکرار می شود، می توانید با تبدیل آن عبارت کلیدی، آرم یا شعار به یک شی تصویر، کد سایت را بهینه کنید. اجازه دهید عبارت کلیدی فقط در مهمترین صفحه وب سایت به صورت متن باقی بماند. این سایتی است که عنکبوت های موتورهای جستجو هنگام تعیین رتبه سایت شما بر اساس محتوا از آن استفاده می کنند. این صفحه در نتایج جستجو نمایش داده می شود.

متوجه شده اید که بهینه سازی برای موتورهای جستجو نباید دشوار باشد. یک رویکرد تحصیل کرده و عقل سلیم، راه طولانی را به سمت بالا بردن دید سایت شما و همچنین رتبه آن می برد. توصیه هایی را که در اینجا کشف کرده اید اعمال کنید و مطمئن باشید که از پاداش های ترافیک بالاتر لذت خواهید برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.