راهاندازی باشگاه مشتریان با هدف توسعه کسبوکار
بر خلاف مورد اول، وفادارسازی مشتریان مهمترین رسالت و هدف راهاندازی باشگاه مشتریان است. بیشتر امکانات باشگاه مشتریان بر پایه همین هدف بنا شده است، استفاده از سیستمهای امتیازدهی، دادن اعتبار و استفاده از سیاست های تخفیفی، برگزاری قرعهکشی، مسابقات، پاداش ها، گروهبندی و سطحبندی مشتریان، همگی از جلمه سناریو های راهاندازی باشگاه مشتریان و برنامه های وفاداری مشتری است، در بخش نرم افزار باشگاه مشتریان با انوع سناریوهای وفادارسازی مشتریان آشنا خواهید شد.
تصور کنید که شما شعبه جدیدی راهاندازی کردهاید و یا خدمت و محصول جدیدی را به خدمات خود اضافه کردهاید. در شرایطی که شما کسبوکار خود را توسعه دادهاید بهترین روش برای تشویق مشتریان به استفاده از خدمت جدید راهاندازی باشگاه مشتریان است. اطلاعات جمع شده از مشتریان به شما در تحلیل اطلاعات و استفاده از آن برای توسعه کسب و کار خود کمک بزرگی خواهدکرد.
مهمترین دلیلی که باعث موفقیت یا شکست برنامه وفاداری شما پس از راهاندازی باشگاه مشتریان میشود، مدل درست طراحی و راهاندازی باشگاه مشتریان این است که سیستم باشگاه مشتریان با توجه به شرایط خاص کسبوکار شما طراحی و راهاندازی شود، نوع مشتریان هدف، بازه های مراجعه مشتری، دفعات مراجعه مشتری، جنسیت مشتری، میزان تحصیلات مشتری، شرایط فرهنگی، انواع مشتریان از نظر دَهَک های درآمدی، بازه سنی مشتریان هدف یک کسبوکار، محل قرارگرفتن کسبوکار و کالا و همچنین خدماتی که در کسبوکار خود ارائه میکنید، همه و همه در نوع و سناریوی راهاندازی باشگاه مشتریان شما تاثیر مستقیم خواهد داشت. در ادامه سعی کردهایم همه عوامل تاثیرگذار در راهاندازی باشگاه مشتریان را تشریح کنیم
دیدگاهتان را بنویسید