بهینه سازی موتورهای جستجو – نکات و ترفندهای مفید

شما یک وب سایت خوب برای کسب و کار خود راه اندازی کرده اید. شما برای مشتریان آماده هستید. اما ترافیک کم است. چگونه مشتریان را به سایت خود بیاورید؟ پاسخ در سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو نهفته است. نکات زیر می تواند به شما کمک کند تا توجه موتورهای جستجو و در نتیجه مشتریانی را که برای کسب و کار خود نیاز دارید جلب کنید.

اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما دارای اعتبار است. بهینه سازی موتور جستجو تنها زمانی می تواند موفق باشد که مشتریان و/یا مخاطبان به برند شما اعتماد داشته باشند. یک نام دامنه اختصاصی و آسان برای به خاطر سپردن اولین گام عالی در ساخت برندی است که افراد می توانند مدت ها پس از اتمام بررسی وب سایت شما به خاطر بسپارند.

یکی از موثرترین راه‌ها برای بهینه‌سازی وب‌سایت، قرار دادن کلمات کلیدی در تگ عنوان است. موتورهای جستجو در حدود 60 تا 70 کاراکتر عنوان می خزند، بنابراین مهم است که عنوان خود را کوتاه و کلمات کلیدی خود را مرتبط نگه دارید. موتور جستجو کلمات کلیدی عنوان را با محتوای واقعی صفحه شما مطابقت می دهد، بنابراین مرتبط بودن بسیار مهم است.

به منظور به حداکثر رساندن رتبه موتور جستجوی خود، مطمئن شوید که به سایت های مرتبط و مفید در سایت خود لینک دهید. انتخاب لینک های با کیفیت و مناسب در اینجا کلیدی است. اگر این کار را انجام دهید، نه تنها منبع خوبی برای سایت شما خواهد بود، بلکه شانس پیوند دادن افراد به شما را نیز افزایش می دهد.

نظرات خود را در وبلاگ دیگران بنویسید تا به رتبه بندی وب سایت خود کمک کنید و ترافیک خود را افزایش دهید. این یکی از راه‌های بازگرداندن بک لینک‌ها به سایت شما است، اما نکته بیشتر این است که شما با همتایان و مشتریان احتمالی خود با ارائه نظر مرتبط خود در تعامل هستید. این باعث می شود مردم به شما و چیزهای دیگری که باید بگویید علاقه مند شوند. فقط فراموش نکنید که به وبلاگ یا وب سایت خود پیوند دهید!

با استفاده از گوگل برای سایت:www.yourdomain.com جستجو کنید. با انجام این کار می توانید ببینید که کدام صفحات وب سایت شما ایندکس می شوند و آیا آن صفحات به گونه ای ارائه می شوند که باعث بازدید جستجوگران از سایت شما شود. سپس می توانید بهینه سازی موتورهای جستجو را در صفحات وب سایت خود که ایندکس نشده اند انجام دهید.

صفحات محصول خود را برای موتورهای جستجو با گنجاندن چیزی بیش از یک عکس و قیمت برای هر مورد بهینه کنید. عنکبوت های موتورهای جستجو نمی توانند تصاویر را بخوانند. اگر یک عنوان و یک توضیح کوچک و منحصر به فرد برای هر کالایی که می فروشید درج کنید، رتبه و ارتباط شما در موتور جستجو افزایش می یابد.

فراموش نکنید که برای مصرف کنندگان خود بین المللی بروید! ارائه سایت شما به زبان های مختلف می تواند راهی هوشمندانه و کارآمد برای افزایش نه تنها پایگاه مشتری، بلکه رتبه بندی موتورهای جستجوگر شما باشد. خدمات زیادی برای ترجمه صفحه شما برای شما وجود دارد که عمدتاً با هزینه اندکی انجام می شود.

اگر می خواهید یک موتور جستجو بیش از یک صفحه از سایت شما را در نتایج خود قرار دهد، باید در وب سایت خود از یک صفحه به صفحه دیگر پیوند ایجاد کنید. صفحاتی با اطلاعات مرتبط با موضوع مشابه ایجاد کنید تا صفحات مختلف مرتبط با موتور جستجو ظاهر شوند.

هنگام ایجاد تغییر مسیر صفحه از تغییر مسیر سرور 301 در مقابل 302 یا متا رفرش استفاده کنید. تغییر مسیر 301 به موتورهای جستجو می گوید که این یک تغییر دائمی است و آنها باید فهرست های خود را به صفحه جدید به روز کنند. انواع دیگر اغلب توسط ارسال کنندگان هرزنامه استفاده می شود، بنابراین از آنها دوری کنید مگر اینکه به آنها نیاز باشد.

جدای از محتوای با کیفیت، بهترین راه برای بهینه سازی رتبه وب سایت در موتورهای جستجو، لینک های خارجی با کیفیتی است که به وب سایت شما اشاره می کنند. در حالی که موتورهای جستجو تعداد لینک ها را در نظر می گیرند، کیفیت لینک ها نیز مهم است. به عنوان مثال، از مزرعه‌های پیوند بی‌اهمیت اجتناب کنید و پیوندهایی را هدف بگیرید که مرتبط با کسب و کار شما هستند.

در حالی که داشتن کلمات کلیدی مرتبط و محبوب برای بهینه سازی مناسب موتورهای جستجو کلیدی است، اما بسیار مهم است که صفحات خود را با کلمات کلیدی پر نکنید. موتورهای جستجو صفحاتی را که بیش از حد مملو از کلمات کلیدی هستند به عنوان وسیله ای برای کسب رتبه های بالاتر در نتایج جستجو یادداشت می کنند و بر این اساس آنها را جریمه می کنند. مطمئن شوید که صفحه شما در این دسته قرار نمی گیرد.

اطمینان حاصل کنید که محتوای منحصر به فرد را در مقالات خود قرار داده اید. اگر چندین وب سایت بینندگان خود را برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد یک موضوع خاص به وبلاگ شما بفرستند، موتورهای جستجو به وب سایت شما اولویت بیشتری برای کلمه کلیدی شما می دهند. شما شروع به شبیه شدن به اقتدار در حوزه خود خواهید کرد.

پس از اینکه وب سایت خود را با تمام ابزارهای خودکار اجرا کردید، زمان آن رسیده است که برخی از بازرسی های دستی را نیز انجام دهید. مرورگرهایی را که احتمالاً وب سایت شما را مشاهده می کنند نصب کنید و آن را در هر کدام بررسی کنید. آن را در مک و رایانه شخصی، لپ تاپ و تلفن همراه مشاهده کنید. یک یا دو تبلت را فراموش نکنید! فراموش نکنید که رزولوشن های مختلف صفحه را نیز امتحان کنید. اگر آنها نتوانند آن را همانطور که در نظر گرفته شده است ببینند، هدایت ترافیک به سمت سایت شما فایده ای ندارد!

تحقیق کلمات کلیدی هرگز نباید پایان یابد. رقبای جدید همیشه ظاهر می شوند، بنابراین بررسی کنید که از چه چیزی برای هدایت ترافیک به سایت خود استفاده می کنند. ممکن است موارد جدیدی به وب سایت شما اضافه شود، بنابراین کلمات کلیدی جدید را در آن صفحات قرار دهید. یک هشتگ جدید ممکن است شروع به ترند کند که برای سایت شما اعمال می شود، فراموش نکنید که از آن ها نیز استفاده کنید!

لینک های خود را با کیفیت بالا نگه دارید. چند لینک عالی بسیار بیشتر از تعداد زیادی لینک با کیفیت پایین خواهد بود، بنابراین مطمئن شوید که به سایت هایی لینک می دهید که ارزش شهرت شما را دارند. همچنین می‌توانید از آن سایت‌ها بپرسید که آیا می‌توانند در ازای آن به شما لینک بدهند و تعداد بک لینک‌های شما را افزایش دهند.

ارتباط وب سایت شما با موتورهای جستجو بسیار مهم است. ما اطمینان داریم که این نکات به شما کمک می کند تا موتورهای جستجو را برای شما کار کنند. موتورهای جستجو ممکن است کمی مرموز باشند، اما برای هر تجارت مبتنی بر وب ضروری هستند. بهینه سازی موتورهای جستجو را بیاموزید و اجازه دهید این “عنکبوت ها” دوست شما باشند و به موفقیت کسب و کار شما کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.