هر آنچه باید درباره بهینه سازی موتورهای جستجو بدانید

زمانی که کار سخت ساخت یک وب سایت به پایان رسید، کار سخت ارسال آن به موتورهای جستجو و نمایش آن در نتایج و در واقع رسیدن به صفحه اول گوگل آغاز می شود. شاید فکر می کنید برای انجام این کار باید مدرک علوم کامپیوتر داشته باشید، اما این مقاله به شما توصیه های عملی در مورد اینکه چگونه حتی شما می توانید وب سایت خود را متمایز کنید، به شما نشان می دهد.

اگر در حال تلاش برای یافتن چیزی در اینترنت هستید، مطمئن شوید که عبارات مستقیم را در نقل قول قرار داده اید. این کار نتایج شما را فیلتر می کند تا عبارتی که جستجو کرده اید در هر یک از نتایج جستجو باشد. این می تواند روند جستجوی شما را ساده کند و به شما کمک کند تا خواسته های خود را سریعتر دریافت کنید.

از ویدیو در وب سایت خود استفاده کنید. ویدیو در حال حاضر انفجاری است، و چرا که نه؟ مردم از قرار دادن چهره با کلمات لذت می برند. ایجاد یک ویدیوی کوتاه برای مردم در مقایسه با کسانی که خیلی عصبی هستند و نمی توانند جلوی دوربین بروند، شما را بسیار هیجان انگیزتر می کند. ویدیو بهترین راه برای تعامل طبیعی با مشتریان احتمالی است.

دادن چیزهای رایگان می تواند به بهینه سازی موتورهای جستجو کمک کند. هرچه محتوای رایگان بیشتر باشد، شانس بیشتری برای پیوند دادن افراد به وب سایت شما دارید تا بتوانند اطلاعات را به اشتراک بگذارند. چیزهای رایگان همیشه برای مردم جذاب هستند. می‌توانید نکات رایگان، نرم‌افزار، نمونه‌ها، آموزش‌ها، کتاب‌های الکترونیکی، کوپن‌ها یا حتی یک مسابقه با جوایز داشته باشید.

موتورهای جستجو هر ویدئویی را در وب سایت شما با قرار دادن کلمات کلیدی در عناوین، برچسب ها و توضیحات ویدیو بهینه می کنند. دومین موتور جستجوی بزرگ جهان یوتیوب است و برای برخی از کلمات کلیدی گوگل ویدیوهای یوتیوب را در صفحه اول نتایج جستجو فهرست می کند. بنابراین، منطقی است که از تکنیک های سئو در تمام ویدیوهای وب سایت خود استفاده کنید.

هنگامی که نوبت به دست آوردن موقعیت های بالاتر در رتبه بندی موتورهای جستجو می شود، باید روی ارتباط تمرکز کنید. تنها زمانی می توانید موقعیت خود را افزایش دهید که موتورهای جستجو متوجه شوند سایت شما برای بازدیدکنندگان ارزشمند است. صرفاً تکیه بر سئو به رتبه شما کمکی نمی کند، شما باید محتوای عالی ارائه دهید که به بینندگان شما نیز کمک کند.

سعی کنید قبل از نوشتن یک مقاله فهرستی از تمام کلمات کلیدی آن تهیه کنید، سپس مطمئن شوید که چندین بار از آنها استفاده کرده اید. این باعث می شود که شما به چگالی کلمات کلیدی مناسب برسید و همچنین مطمئن شوید که مقاله شما در موضوع مناسب و منطقی است.

تصاویر مختلفی را در وب سایت خود قرار دهید تا بتوانید از جستجوهای بصری در موتورهای جستجوی بزرگ استفاده کنید. گاهی اوقات، خیلی بهتر است که محصول خود را با یک تصویر نمایش، تبلیغ یا بازاریابی کنید، نه اینکه توضیح دهید که چه کاری با یک توضیح متنی انجام می دهد. این به بهبود دید شما به عنوان یک شرکت کمک زیادی می کند.

برای بهینه سازی موتورهای جستجو، به یاد داشته باشید که دقیقاً دقیقاً چه کلمات کلیدی را در وب سایت خود قرار دهید، به طور دقیق و دقیق تحقیق کنید. داشتن کلمات کلیدی قوی و موثر که به خوبی با محتوای شما مرتبط هستند، بهترین راه برای جذب بازدیدکنندگان جدید به سایت شما است، زیرا به شما کمک می کند در موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشید.

همیشه باید برای هر یک از صفحات خود تگ های متا توضیحات خوبی بنویسید. برچسب های توضیحات ارزش خوبی دارند، زیرا گوگل از آنها برای ایجاد تارهای کوتاه استفاده می کند که در زیر عنوان یک صفحه در صفحات نتایج موتور جستجو نمایش داده می شود. توصیف بسیار خوب می تواند برای شما مفید باشد، زیرا ممکن است به جذب بازدیدکنندگان به سایت شما به جای مسابقات کمک کند.

اگر برای کلمات کلیدی در موتور جستجوی پرداخت به ازای کلیک با هدف افزایش رتبه صفحه خود پیشنهاد می دهید، از علائم تجاری دارای مجوز و نام محصولات دارای حق چاپ خودداری کنید. اینها می توانند عبارات جستجوی محبوبی باشند، اما صاحبان آنها از استفاده شما از آنها قدردانی نمی کنند. فقط در صورت توافق با مالکان از چنین اصطلاحاتی استفاده کنید – و موافقت آنها را با این کاربرد خاص دوباره بررسی کنید.

به منظور افزایش نتایج موتورهای جستجو، مطمئن شوید که کلمات کلیدی شما به بهترین شکل در طولانی ترین و چند شکل قرار می گیرند. برخی از موتورهای جستجو از چیزی که به عنوان ریشه کلمات کلیدی شناخته می شود استفاده می کنند. هنگامی که مفرد کلمه کلیدی (مثلاً حسابدار) را انتخاب می کنید، نتایج برای جمع یا تغییرات (یعنی حسابداران، حسابداری) ممکن است جستجوگران را به وب سایت شما ارسال نکند. همیشه از طولانی ترین شکل کلمه کلیدی استفاده کنید. این اطمینان حاصل می کند که سایت شما در انواع جستجوهای مختلف ظاهر می شود.

یک نکته بسیار آسان برای بهینه سازی موتورهای جستجو، نوشتن سایتی است که در دسترس باشد. این ویژگی باید در لیست اولویت های شما در هنگام توسعه صفحات وب شما رتبه بالایی داشته باشد. با نوشتن HTML قابل دسترس، سایت شما هم برای صفحه خوان ها و هم برای عنکبوت های موتورهای جستجو باز می شود. با آسان‌تر کردن دسترسی به صفحات خود، موتورهای جستجو را قادر می‌سازید تا راحت‌تر صفحات شما را بخوانند و رتبه‌بندی کنند.

برای انتخاب موثرترین کلمات کلیدی برای سایت خود، از موضوعات پیشنهادی موتور جستجو بهره ببرید. به عنوان مثال، اگر سایت شما درباره سگ ها بود، می توانید کلمه سگ را در نوار جستجو وارد کنید. عباراتی که پیشنهاد می شود، مانند “سگ 101” یا “سگ که نمی ریزد” عباراتی هستند که اغلب برای آنها جستجو می شوند و کلمات کلیدی عالی برای سایت شما خواهند بود.

با افزودن محتوای جدید به سایت خود، به خزنده های موتورهای جستجو دلیلی می دهید تا وب سایت شما را در نظر بگیرند. همچنین، اگر محتوایی که منتشر می‌کنید کیفیت بالایی داشته باشد، توسط دیگران به اشتراک گذاشته می‌شود. محتوای جالب همچنین باعث جذب ترافیک برگشتی می شود، به خصوص از سوی افرادی که محتوا را به دوستان خود توصیه کرده اند.

نسخه‌ای که تعداد زیادی لینک در آن وجود دارد بالاتر از متن بدون پیوند است. یک عدد خوب بسیار ذهنی است، بنابراین شما فقط باید از عقل سلیم خود استفاده کنید تا بفهمید که آیا تعداد پیوندهایی که دارید معقول به نظر می رسد یا خیر. می توانم بگویم که یک مقایسه معتبر ویکی پدیا و تعداد تگ های لنگر آنها در یک صفحه است.

خب! حالا شما مالک آن هستید. هیچی جز ایده ها اگر این اطلاعات را به کار بگیرید و از نکات و ترفندهایی که در اینجا برای شما ارائه شده است استفاده کنید، باید نتایج را در اهداف بهینه سازی موتور جستجو مشاهده کنید. مزایا ارزش تمام تلاش و تحقیقی را دارد که ممکن است لازم باشد انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.